:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> حفر تونل انتقال آب، مرگ چهارمحال و بختياري را به دنبال دارد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۲۹۴۹
استاندار چهارمحال و بختیاری:

حفر تونل انتقال آب، مرگ چهارمحال و بختياري را به دنبال دارد

استاندار چهارمحال و بختياري در آيين سالگرد استقلال كانون وكلاي دادگستري و بزرگداشت هفته وكيل مدافع در شهركرد گفت: انتقال آب بين حوضه اي به وسيله حفر تونل مرگ باعث مرگ و نابودي اين استان مي شود.
حفر تونل انتقال آب، مرگ چهارمحال و بختياري را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سليماني دشتكي آب را مايه حيات و وجود آن در چهارمحال و بختياري را باعث زنده ماندن اين استان اعلام و تأكيد كرد: حفر تونل هاي گلاب و بهشت آباد، استان ما را به طور كامل نابود مي كند.

وي خشك سالي هاي پي در پي هفت سال گذشته در كشور و به ويژه چهارمحال و بختياري را باعث كمبود منابع آبي دانست و افزود: اكنون آبي در اين استان براي انتقال بين حوضه اي وجود ندارد.

سليماني دشتكي سرانه روزانه مصرف آب در استان اصفهان را ۱۰۰ ليتر بالاتر از ميانگين كشوري اعلام و تصريح كرد: صرفه جويي در اصفهان نقش مهمي در بهبود مديريت مصرف آب دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري ظرفيت ذخيره آب در پشت سد زاينده رود را يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون مترمكعب برشمرد و گفت: اكنون تنها ۱۱۰ ميليون مترمكعب در پشت اين سد وجود داشته كه بيش از ۶۰ ميليون مترمكعب آن گل و لاي و فقط ۵۰ ميليون مترمكعب آب موجود است.

وي مصرف آب كارخانجات صنعتي اصفهان را بسيار بالا اعلام و خاطرنشان كرد: با نوين كردن دشتگاه هاي كارخانجات، استفاده از پساب هاي صنعتي براي مصرف كارخانجات، صرفه جويي در مصرف روزانه خانوارها، اجراي شبكه آبياري نوين در زمين هاي كشاورزي و استفاده از ارقام كم مصرف محصولات كشاورزي مي توان ذخيره آب در پشت سد زاينده رود را افزايش داد و آب را در رودخانه جاري كرد.

سليماني دشتكي حفر تونل گلاب را غيرقانوني و بدون مجوز دانست و افزود: حفر تونل ۶۵ كيلومتري بهشت آبادنابودي چهار شهرستان در چهارمحال و بختياري و دو شهرستان در اصفهان را به دنبال دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهارداشت: حفر تونل سوم كوهرنگ نيز باعث خشك شدن بسياري از چشمه ها و قنات هاي در مسير حفر اين تولن شده كه پرداخت غرامت به ساكنان اين منطقه ضروري است.

وي ادامه داد: در سال هاي اخير سطح آب هاي زيرزميني اين استان حداقل ۲۳ متر كاهش يافته است.

سليماني دشتكي از وجود ۸۵۰ رشته قنات در چهارمحال و بختياري و خشك شدن افزون بر ۶۰ درصد اين قنات ها اشاره و خاطرنشان كرد: اكنون ۲۱۸ شهرو روستاي اين استان با تانكر آبرساني سيار مي شود.

وي با اشاره به استفاده نكردن از آب هاي سطحي در چهارمحال و بختياري گفت: ۹۳ درصد صنايع و ۷۰ درصد كشاورزي استان از منابع آب زيرزميني استفاده مي كنند.

استاندار چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: وكلا بايستي با ارائه طرح هاي حقوقي مناسب مسئله چالش ها و مشكلات اجتماعي مربو به آب را از كف خيابان ها جمع و آن را در مجامع علمي و كارشناسي بررسي كنند.

وي افزود: قضات و وكلا همچنين بايستي براي رسيدن سريع تر به توسعه همه جانبه و پايدار، امنيت سرمايه مربوط به سرمايه گذاران در چهارمال و بختياري را تأمين كنند.

سليماني دشتكي تصريح كرد: دوري از مسايل سياسي، تصميم گيري براساس حقايق موجود و استفاده علمي از ظرفيت ها نقش مهمي در ارتقاي همه جانبه چهارمحال و بختياري و كشور دارد.

انتهای پیام /
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۹:۵۰

17 Jan 2020